Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Materiály pro podporu výuky informatiky na SŠ
Mazuch, Jakub ; Procházka, Josef (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent)
1 Diplomová práce na téma Materiály pro podporu výuky informatiky na SŠ se zaměřuje na analýzu výukových materiálů pro vzdělávací obsah Informatika z hlediska jejich vzdělávacích aspektů. Práce vychází z hypotézy, že vyučování s podporou didaktických materiálů má pozitivní vliv na efektivitu výuky. Hlavním výstupem práce je návrh vlastního výukového materiálu, včetně metodik s jejím praktickým ověřením na střední škole. Úvodem se práce zaměřuje na teoretický popis školské informatiky v současném vzdělávacím systému ve vztahu s obsahem vědního oboru Informatika. Autor též představuje přehled didaktických prostředků, pomůcek a jejich specifik pro střední školy. S ohledem k rozsáhlosti informatiky jako vědního oboru se v rámci práce vymezuje téma matematické informatiky, které je analyzováno s ohledem na dostupnost výukových materiálů. Součástí rozboru vybraných výukových materiálů je analýza didaktické náročnosti jejich textu. Na základě představených teoretických poznatků práce obsahuje návrh vlastního didaktického materiálu včetně metodiky. Navržený vzdělávací materiál má podobu e-learningového kurzu Moodle a je formou didaktického experimentu pilotován ve 2. ročníku na střední škole oboru Informační technologie 18-20-M/01. Výsledky pilotáže jsou zjišťovány prostřednictvím strukturovaného rozhovoru s žáky,...
Alkaloidy - výukové materiály pro SŠ.
Fantová, Adéla ; Hybelbauerová, Simona (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
Alkaloidy jsou významné přírodní látky, které sice nejsou výslovně zmiňovány ve vzdělávacím oboru chemie v Rámcovém vzdělávacím programu pro gymnázia, jsou však tématem, které spojuje více oborů, umožňuje výuku v širších souvislostech a napříč předměty (chemie, biologie, zdravověda). Jistě jsou důležitým tématem v rámci drogové prevence a Výchovy ke zdraví. Předmětem diplomové práce je tvorba nových výukových materiálů na téma Alkaloidy určených pro učitele a žáky gymnázií. Teoretická část obsahuje literární rešerši, kterou tvoří analýza kurikulárních dokumentů, vybraných středoškolských učebnic chemie, analýza vybraných elektronických učebních materiálů a návrh zařazení tématu do výuky na gymnáziích. Dále obsahuje kapitolu týkající se drogové problematiky a protidrogové prevence. V praktické části byl proveden průzkum výuky tématu Alkaloidy na gymnáziích v ČR, který byl realizován pomocí dotazníkového šetření. Hlavním výstupem této diplomové práce je soubor učebních materiálů k danému tématu (PowerPointové prezentace, učební text, projekty, pracovní list, návod pro laboratorní cvičení a didaktický test).
Možnosti aplikace konceptu otevřeného vzdělávání na českých univerzitách
Bušek, Kamil ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
4 Abstrakt: V bakalářské práci je na úvod pojednáno o teoretických a filozofických východiscích, které se týkají specifik vzdělávání v postmoderní společnosti. Následuje vymezení historického vývoje distančního vzdělávání. Stěžejními body práce jsou charakteristika The Open University a iniciativy Open Educational Resources. V obou případech je použita SWOT analýza, v níž je zahrnuto rovněž obecné zhodnocení výhodnosti užití e-learningu. Konkrétně v případě The Open University je nejprve shrnut historický vývoj v souvislostech společenských změn 60. až 90. let 20. století. Následuje zhodnocení aktuálního stavu z více hledisek. Stěžejním úkolem je seznámení se s aktuální vzdělávací nabídkou a novými trendy, které tato instituce nastoluje. V případě OER je nejprve kladen důraz na definiční vymezení a konkrétní výstupy inciativy jak v oblasti institucionálního zázemí, tak konkrétních realizovaných projektů neziskového i soukromého sektoru. Závěrečná část práce je věnována průzkumu aktuálního stavu českých univerzit, konkrétně nabídce distančního vzdělávání, e-learningových kurzů a míře otevřenosti přístupu ke studijním materiálům. Autor bakalářské práce si všímá konkrétních předností a slabin a navrhuje možná vylepšení stávajícího stavu. V samotném závěru práce, kromě shrnutí zjištěných poznatků, nabízí...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.